به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح طلب اعتماد اجرایی شدن طرح تکریم بانوان شهرداری تهران را زیر سوال برد و از علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بخاطر حمایت از این طرح انتقاد کرد.
به ادعای این روزنامه "اختلاط و بي بندو باري كه شهيد مطهري در زمانه پهلوي بدان اشاره كردهاند چه ارتباطي به ادارات حال حاضر دارد كه زنان همه از پوشش اسلامي استفاده ميكنند؟ آيا در ادارات ايران در نظام جمهوري اسلامي اصول عفاف رعايت نميشود؟ و اساسا به كاربردن كلمات «مردان شكارچي»، «اختلاط و بيبند و باري زنان»، «كام گرفتن با هزينه ناچيز» چهار دهه بعد از انقلابي كه زمينه تحصيل زنان و حضور آنها در جامعه را چند برابر كرد كلمات مناسبي هستند؟"
این ادعاهای مغلطه آمیز اعتماد در حالی است که در بسیاری از ادارات عفاف و حجاب رعایت نمی شود و در موارد زیادی آقایان مدیر بدون هیچ توجیهی از منشی های زن آن هم از نوع بدپوشش برای خود استفاده می کنند. همچنین باید گفت ادعاهای روزنامه ای هرگز قابل استناد نیست و لزوم حفظ کرامت زنان به عنوان کانون خانواده را باید در اصول دینی و مراجعه به علل طلاق های گسترده و فجایع، آمارهای وحشتناک از هم پاشیدگی خانواده ها و خیانت هایی جستجو کرد که گاه به واسطه یک زمینه سازی ساده در محیط کار رقم خورده است؛ زمینه ای که برچیدن آن نه تنها به فضا و راندمان کاری لطمه نمی زند که آزادی و حفظ بیشتر کرامت بانوان را در پی دارد.
در بخش هایی از این یادداشت آمده است:
- علي مطهري نامهيي به محمدباقر قاليباف نوشته و از اقدام او براي جداسازي جنسيتي در شهرداريها حمايت كرده است. او در اين نامه دليل دفاعش از اقدام قاليباف را به ذات سركش غريزه جنسي در انسانها حواله ميدهد و مينويسد «خالق ما انسانها كه به سركشي غريزه جنسي خوب توجه دارد و خواهان نيل انسانها به سعادت خودشان است و ما را از خودمان بهتر ميشناسد، دستور داده است كه حتيالمقدور از اختلاط بپرهيزيد و اگر به زعم مخالفان، با اين حكم كرامت انساني ما انسانها مخدوش و به ما توهين شده است، ريشه اين امر را بايد در خلقت خود و حكمت خالق جستوجو كرد.» در اين نوشته نميخواهيم درباره چرايي جداسازي جنسيتي در شهرداري سوالي كنيم و به احتمال مربوط بودن غوغاي حاصله از آن با مشكلات مالي كه متوجه شهرداري شده اشارهيي كنيم يا بپرسيم چگونه آقاي قاليبافي كه در مناظرات انتخاباتي مهمترين اشكالش به روحاني اين بود كه وقتي در مصدر امور بوده به آزادي توجهي نداشته به يكباره بعد از 35 سال از انقلاب و 9 سال از شهردار شدنش به فكر تفكيك نامحرمان از هم افتاده، سوال ما اينجا فقط از علي مطهري است و آن اينكه اين انسان ضعيفالنفس مغلوب غرايز سركشي كه در اين نامه توصيف ميكند چه ارتباطي با آن انسان حقطلبي كه سالها در دفاعش نامهنگاري كرده دارد؟
- اگر آدمي آنقدر ضعيف است كه با ديدن همكارش در يك اتاق، نهاد خانوادهاش سست ميشود چگونه ميتواند قدرت داشته باشد و سركوب نكند؛ پول ببيند و اختلاس نكند؛ تريبون داشته باشد و تهمت نزند؟ اين انساني كه عنان نفسش در دست غريزهاش است چرا بايد بتواند در اتاق آقاي مطهري شبانه دستگاه شنود بگذارد و چنين نكند؟ شايد اين تناقض معرفتي است كه موجب سردرگمي نيروهاي سياسي در تعيين تكليف با مطهري ميشود.
- علي مطهري در نامهاش به قاليباف به جملهيي از پدر اشاره ميكنند «شهيد آيتالله مطهري در كتاب «مساله حجاب» ميگويد (نقل به مضمون) وقتي دقت ميكنيم ميبينيم بيشتر، اين مردان شكارچي هستند كه از آزادي زن به معني اختلاط و بيبند و باري او دفاع ميكنند، چون ميبينند اگر اصول عفاف رعايت شود ديگر نميتوانند از زنان مختلف با هزينه ناچيز كام برگيرند.» باز سوالي كه در ذهن خواننده اين نامه به وجود ميآيد اين است كه اختلاط و بي بندو باري كه شهيد مطهري در زمانه پهلوي بدان اشاره كردهاند چه ارتباطي به ادارات حال حاضر دارد كه زنان همه از پوشش اسلامي استفاده ميكنند؟ آيا در ادارات ايران در نظام جمهوري اسلامي اصول عفاف رعايت نميشود؟ و اساسا به كاربردن كلمات «مردان شكارچي»، «اختلاط و بيبند و باري زنان»، «كام گرفتن با هزينه ناچيز» چهار دهه بعد از انقلابي كه زمينه تحصيل زنان و حضور آنها در جامعه را چند برابر كرد كلمات مناسبي هستند؟
- شايد بهتر بود آقاي مطهري عادل و منصف هم به تاسي از بنيانگذار انقلاب به آقاي قاليباف مينوشتند كه لازم است كاركنان مرد شهرداري در تقويت نفس خود بكوشند من در حجاب زنان ادارات نشانههايي از خلاف عفت و عوامل انحراف و تحريك نميبينم.
به ادعای این روزنامه "اختلاط و بي بندو باري كه شهيد مطهري در زمانه پهلوي بدان اشاره كردهاند چه ارتباطي به ادارات حال حاضر دارد كه زنان همه از پوشش اسلامي استفاده ميكنند؟ آيا در ادارات ايران در نظام جمهوري اسلامي اصول عفاف رعايت نميشود؟ و اساسا به كاربردن كلمات «مردان شكارچي»، «اختلاط و بيبند و باري زنان»، «كام گرفتن با هزينه ناچيز» چهار دهه بعد از انقلابي كه زمينه تحصيل زنان و حضور آنها در جامعه را چند برابر كرد كلمات مناسبي هستند؟"
این ادعاهای مغلطه آمیز اعتماد در حالی است که در بسیاری از ادارات عفاف و حجاب رعایت نمی شود و در موارد زیادی آقایان مدیر بدون هیچ توجیهی از منشی های زن آن هم از نوع بدپوشش برای خود استفاده می کنند. همچنین باید گفت ادعاهای روزنامه ای هرگز قابل استناد نیست و لزوم حفظ کرامت زنان به عنوان کانون خانواده را باید در اصول دینی و مراجعه به علل طلاق های گسترده و فجایع، آمارهای وحشتناک از هم پاشیدگی خانواده ها و خیانت هایی جستجو کرد که گاه به واسطه یک زمینه سازی ساده در محیط کار رقم خورده است؛ زمینه ای که برچیدن آن نه تنها به فضا و راندمان کاری لطمه نمی زند که آزادی و حفظ بیشتر کرامت بانوان را در پی دارد.
در بخش هایی از این یادداشت آمده است:
- علي مطهري نامهيي به محمدباقر قاليباف نوشته و از اقدام او براي جداسازي جنسيتي در شهرداريها حمايت كرده است. او در اين نامه دليل دفاعش از اقدام قاليباف را به ذات سركش غريزه جنسي در انسانها حواله ميدهد و مينويسد «خالق ما انسانها كه به سركشي غريزه جنسي خوب توجه دارد و خواهان نيل انسانها به سعادت خودشان است و ما را از خودمان بهتر ميشناسد، دستور داده است كه حتيالمقدور از اختلاط بپرهيزيد و اگر به زعم مخالفان، با اين حكم كرامت انساني ما انسانها مخدوش و به ما توهين شده است، ريشه اين امر را بايد در خلقت خود و حكمت خالق جستوجو كرد.» در اين نوشته نميخواهيم درباره چرايي جداسازي جنسيتي در شهرداري سوالي كنيم و به احتمال مربوط بودن غوغاي حاصله از آن با مشكلات مالي كه متوجه شهرداري شده اشارهيي كنيم يا بپرسيم چگونه آقاي قاليبافي كه در مناظرات انتخاباتي مهمترين اشكالش به روحاني اين بود كه وقتي در مصدر امور بوده به آزادي توجهي نداشته به يكباره بعد از 35 سال از انقلاب و 9 سال از شهردار شدنش به فكر تفكيك نامحرمان از هم افتاده، سوال ما اينجا فقط از علي مطهري است و آن اينكه اين انسان ضعيفالنفس مغلوب غرايز سركشي كه در اين نامه توصيف ميكند چه ارتباطي با آن انسان حقطلبي كه سالها در دفاعش نامهنگاري كرده دارد؟
- اگر آدمي آنقدر ضعيف است كه با ديدن همكارش در يك اتاق، نهاد خانوادهاش سست ميشود چگونه ميتواند قدرت داشته باشد و سركوب نكند؛ پول ببيند و اختلاس نكند؛ تريبون داشته باشد و تهمت نزند؟ اين انساني كه عنان نفسش در دست غريزهاش است چرا بايد بتواند در اتاق آقاي مطهري شبانه دستگاه شنود بگذارد و چنين نكند؟ شايد اين تناقض معرفتي است كه موجب سردرگمي نيروهاي سياسي در تعيين تكليف با مطهري ميشود.
- علي مطهري در نامهاش به قاليباف به جملهيي از پدر اشاره ميكنند «شهيد آيتالله مطهري در كتاب «مساله حجاب» ميگويد (نقل به مضمون) وقتي دقت ميكنيم ميبينيم بيشتر، اين مردان شكارچي هستند كه از آزادي زن به معني اختلاط و بيبند و باري او دفاع ميكنند، چون ميبينند اگر اصول عفاف رعايت شود ديگر نميتوانند از زنان مختلف با هزينه ناچيز كام برگيرند.» باز سوالي كه در ذهن خواننده اين نامه به وجود ميآيد اين است كه اختلاط و بي بندو باري كه شهيد مطهري در زمانه پهلوي بدان اشاره كردهاند چه ارتباطي به ادارات حال حاضر دارد كه زنان همه از پوشش اسلامي استفاده ميكنند؟ آيا در ادارات ايران در نظام جمهوري اسلامي اصول عفاف رعايت نميشود؟ و اساسا به كاربردن كلمات «مردان شكارچي»، «اختلاط و بيبند و باري زنان»، «كام گرفتن با هزينه ناچيز» چهار دهه بعد از انقلابي كه زمينه تحصيل زنان و حضور آنها در جامعه را چند برابر كرد كلمات مناسبي هستند؟
- شايد بهتر بود آقاي مطهري عادل و منصف هم به تاسي از بنيانگذار انقلاب به آقاي قاليباف مينوشتند كه لازم است كاركنان مرد شهرداري در تقويت نفس خود بكوشند من در حجاب زنان ادارات نشانههايي از خلاف عفت و عوامل انحراف و تحريك نميبينم.